SOC
Security Operations Center
SOC pozwala znacząco podnieść poziom bezpieczeństwa firmy za pomocą monitoringu sieci, wykrywania zagrożeń oraz podatności a także zarządzanie incydentami bezpieczeństwa. Bieżąca wymiana informacji zabezpiecza przed zagrożeniami i zapewni pełną ochronę przed potencjalnymi atakami.
SOC
Cel usługi
Security Operations Center pozwala na identyfikację i zabezpieczenie najbardziej krytycznych miejsc w organizacji. Dzięki synergii wielu rozwiązań oraz wymianie informacji pomiędzy nimi, SOC pozwala odnaleźć szereg problemów związanych z bezpieczeństwem, które do tej pory były niezauważalne. Security Operations Center jest miejscem, w którym bezpieczeństwo IT, informatyka śledcza, a także procedury i ludzie współpracują ze sobą tworząc wyższy poziom bezpieczeństwa.
O produkcie
Zespół SOC prowadzi monitorowanie, analizę i rozwiązywanie incydentów pojawiających się w nadzorowanych systemach. Zapewnia kontrolę aktualnego stanu bezpieczeństwa poprzez wykrywanie incydentów za pośrednictwem oprogramowania SIEM oraz reagowanie na pojawiające się zdarzenia przy użyciu modułu SOAR.
Wdrożenie i świadczenie usługi SOC poprzedzone jest audytem teleinformatycznym infrastruktury klienta, dzięki czemu możliwe jest dokonanie inwentaryzacji, wskazanie kluczowych serwerów oraz przyspieszenie prac wdrożeniowych.
Monitorowanie stanu bezpieczeństwa systemów jest ciągłe, odbywa się w modelu 24/7/365. Za jakość usług odpowiada przede wszystkim zespół SOC oraz współpraca z administratorami systemów.
Certyfikaty
W skład zespołu SOC wchodzą doświadczeni eksperci posiadający poniższe certyfikaty:
L1 – Linia pierwsza
Analitycy L1 poprzez przeprowadzanie segregacji, dokonują klasyfikacji zdarzeń w celu priorytetyzacji podejmowanych działań.
L2 – Linia druga
Analitycy L2 dokonują analizy zgłoszonych incydentów, rekomendują zalecenia postępowania z incydentem oraz wdrożenie działań prewencyjnych.
L1
Monitoring bezpieczeństwa infrastruktury IT u klienta w trybie 24/7/365
Przeprowadzanie działań threat huntingowych
Analiza incydentów bezpieczeństwa IT
Przekazywanie informacji o podatnościach w systemie i infrastrukturze IT
L2
Zarządzanie prostymi incydentami bezpieczeństwa IT
Testowanie, opiniowanie i wdrażanie rozwiązań bezpieczeństwa
Utrzymanie i rozwój systemów bezpieczeństwa (SIEM)
Tworzenie i testowanie reguł bezpieczeństwa.
Tworzenie raportów bezpieczeństwa IT dla klientów
Tworzenie raportów bezpieczeństwa usługi SOC