Funkcjonalności aplikacji wchodzących w skład
1/8
Aktywa Trwałe i Finansowe
Aplikacja jest narzędziem do ewidencji wszystkich składników aktywów oraz rozliczania zjawisk powstałych w czasie ich użytkowania.
Skutki księgowe zjawisk, zarejestrowanych w księdze inwentarzowej aktywów, w sposób automatyczny są zapisywane w Księdze Głównej.
Warstwa ewidencyjna skupia się na prezentacji w/w procesów w następujących grupach raportów:
- ewidencyjne(księgi inwentarzowe),
- planistyczne(plany zakupów, likwidacji, amortyzacji),
- predefiniowane przez użytkownika, przedstawiające strukturę aktywów i ich sposób użytkowania.
2/8
Sprzedaż i Zakup
Aplikacja obsługuje dokumenty związane z zakupem oraz sprzedażą w jednostkach gospodarczych.
Obejmuje:
- możliwość wstępnej rejestracji dokumentu, w tym przejęcie informacji o fakturach elektronicznych,
- integracje z systemami OCR,
- obsługę dokumentów sprzedaży i zakupu,
- pełną obsługę zagadnień związanych z prowadzeniem rejestrów VAT w tym generowanie i przesyłanie plików JPK,
- import dokumentów sprzedaży z innych źródeł,
- publikację faktur elektronicznych do różnych kanałów dystrybucji
- obsługę zbudowanego obiegu dokumentów pozwalającego na przeprowadzenie kontroli merytorycznej,
- definiowanie ścieżek kontroli merytorycznej.
3/8
Rozrachunki
Aplikacja przeznaczona jest do śledzenia stanów rozrachunków bieżących i przeterminowanych w formie gotówkowej i bezgotówkowej.
Rozrachunki są narzędziem przeznaczonym do obsługi:
- analiz finansowych,
- rozliczeń w formie bezgotówkowej,
- integracji z bankowością elektroniczną,
- windykacji należności,
- not odsetkowych, wezwań do zapłaty, monitów oraz potwierdzeń sald kontrahenta,
- struktur przeterminowania rozrachunków
- kalendarzy wpływów i wydatków,
- automatycznego sporządzania raportów kasowych na podstawie dokumentów kasowych.
Dodatkowo aplikacja Rozrachunki zawiera:
- rejestr zaliczek,
- rejestry dedykowane umożliwiające ewidencję i obsługę zjawisk na pograniczu działów prawnych i finansowych np. rejestr wyroków sądowych, rejestr trzeciodłużników.
4/8
Księga Główna
Aplikacja jest narzędziem do prowadzenia ksiąg rachunkowych
w podstawowym zakresie, w obszarach rachunkowości finansowej i zarządczej.
Obejmuje:
- definiowanie pojęć składających się na politykę rachunkowości,
- otwieranie i zamykanie ksiąg rachunkowych,
- tworzenie dowodów księgowych i tworzenie na ich podstawie zapisów
w księgach rachunkowych, - przeksięgowania i storna,
- obsługę 13 księgowań
- prezentacja zawartości ksiąg rachunkowych (dziennik, karty kontowe, zestawienie obrotów i sald, specyfikacje),
- generator sprawozdań (w tym : sprawozdania wymagane „Ustawą rachunkowości” : bilans i rachunek zysków i strat)..
5/8
Koszty
Aplikacja pozwala na bieżące rozliczanie zjawisk kosztowych, w układzie rodzajowym i funkcjonalnych według określonych osi kosztowych – miejsc powstawania kosztów.
Rozliczenia oparte są o scenariusze, procedury i rozdzielniki . Procedury pozwalają na określenie wielkości do rozliczenia, algorytmu rozliczenia oraz sposobu zaksięgowania rozliczonego kosztu.
Uzupełnieniem podstawowych rozliczeń są:
- rozliczenia międzyokresowe kosztów,
- rozliczanie produkcji w toku.
Aplikacja dopuszcza możliwość wielowariantowego rozliczania kosztów, przy założeniu wskazania tylko jednego wariantu dla celów rachunkowości.
6/8
Leasing
Funkcjonalność aplikacji związana jest z wyliczaniem i ewidencją środków trwałych w rozumieniu MSSF16. Dla składników leasingowych i jego podstawowych informacji, takich jak data rozpoczęcia i zakończenia leasingu, stopa dyskontowa, następuje wyliczenie wartości prawa użytkowania składnika aktywów, wartości zobowiązania, stawki amortyzacyjnej i wartości odpisu amortyzacyjnego.
W ramach funkcjonalności dostępne są dwa harmonogramy:
- Pełny harmonogram rozliczenia – zawierający informacje o stanie zobowiązania leasingowego, opłatach leasingowych oraz o fakturach i dokonanych zapłatach w podziale na poszczególne okresy leasingu
- Harmonogram płatności – zawierający informacje o opłatach leasingowych oraz dokonanych zapłatach z tego tytułu
w podziale na poszczególne okresy leasingu.
7/8
Ceny transferowe
Aplikacja jest narzędziem usprawniającym tworzenie dokumentacji cen transferowych na podstawie określonych szablonów, pozwala na automatyczne uzupełnianie informacji wymaganych na potrzeby dokumentacji.
8/8
Ustawienia i kartoteki
Aplikacja pozwala na globalną obsługę kartotek i słowników wykorzystywanych w systemie SZYK2: