Security Operations Center (SOC) to wykwalifikowany zespół specjalistów, którego misją jest monitorowanie i poprawa bezpieczeństwa organizacji, przy wykorzystaniu mechanizmów wykrywania, analizowania i reagowania na incydenty związane z bezpieczeństwem. SOC COIG jest certyfikowany na zgodność z normą ISO 27001.
Zespół SOC jest odpowiedzialny za całościowe zarządzanie bezpieczeństwem informatycznym w organizacji, obejmujące monitorowanie, wykrywanie, reagowanie i zapobieganie zagrożeniom oraz incydentom związanym z cyberbezpieczeństwem.
Wdrożenie Security Operations Center (SOC) ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informatycznego oraz efektywności w reagowaniu na zagrożenia i incydenty bezpieczeństwa.
Usługa w trybie 24/7/365
Twoja organizacja jest zawsze chroniona przed zagrożeniami cybernetycznymi. Oznacza to, że możesz spać spokojnie wiedząc, że środowisko IT jest stale monitorowane i chronione.
Wiedza i zasoby
Możesz bez przeszkód korzystać z wiedzy i zasobów dedykowanego zespołu bezpieczeństwa cybernetycznego, bez konieczności inwestowania w zatrudnienie i szkolenie własnego zespołu.
Proaktywne wykrywanie zagrożeń
Wykrywamy zagrożenia Twojej organizacji w celu proaktywnej, szybkiej identyfikacji i reakcji na potencjalne cyberprzestępstwa, co oznacza, że odpowiedź na problemy bezpieczeństwa może nastąpić zanim spowodują wymierne szkody dla Twojej organizacji.
Wymagania dotyczące zgodności i wymagań regulacyjnych:
Pomagamy spełnić wymagania dotyczące zgodności z wymogami prawnymi i innymi regulacjami dotyczącymi bezpieczeństwa danych. Dzięki temu unikniesz kosztownych grzywien i kar oraz utrzymasz zaufania klientów i interesariuszy.
Pierwsza, druga i trzecia linia wsparcia dla działań COIG SOC odnoszą się do różnych poziomów wsparcia zapewnianego przez zespół SOC w celu zarządzania incydentami bezpieczeństwa i zapewnienia bezpieczeństwa systemów IT Twojej organizacji.
Wszystkie linie wsparcia działań SOC wspomagane są zespołami inżynierów dziedzinowych z zakresu sieci komputerowych, serwerów, macierzy, urządzeń końcowych (komputery, laptopy, telefony) i oprogramowania w grupie Wasko oraz kontaktami z producentami sprzętu i oprogramowania w szczególnych przypadkach.
Wdrożenie Security Operations Center (SOC) ma na celu zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informatycznego oraz efektywności w reagowaniu na zagrożenia i incydenty bezpieczeństwa.
jest kluczowym elementem w funkcjonowaniu SOC, ponieważ pomaga w monitorowaniu, analizowaniu i raportowaniu zdarzeń związanych z informatyką. SIEM analizuje dane z różnych źródeł, takich jak systemy bezpieczeństwa, urządzenia sieciowe, serwery, aplikacje oraz aktywności użytkowników. SIEM pozwala na identyfikację podejrzanych wzorców i anomalii, które mogą wskazywać na próby naruszenia bezpieczeństwa. Ponadto, narzędzie to ułatwia raportowanie i archiwizację zdarzeń, co może być niezbędne do celów audytowych. SIEM jest integrowany z innymi narzędziami bezpieczeństwa.
to kolejny kluczowy element w funkcjonowaniu SOC, który pomaga w automatyzacji i zarządzaniu incydentami bezpieczeństwa. SOAR pozwala też na automatyzację procesów odpowiedzi na incydenty, takich jak blokowanie adresów IP, wyłączanie komputerów lub urządzeń sieciowych, powiadamianie personelu i innych automatycznych akcji. Dzięki temu SOC może skrócić czas reakcji i zminimalizować wpływ ataku na organizację.
Zwiększ bezpieczeństwo w swojej firmie. Wybierz zestaw usług stosowny do potrzeb: